Drømme skal ikke forblive drømme, basta!


Jeg elsker simpelthen at drømme mig langt væk. Væk fra virkeligheden, hvor alting skal ske i et bestemt tempo, hvor hverdagen er fyldt med stress og jag, og hvor man er bevidst om, at urets ene viser hopper én gang mod højre hvert eneste sekund. Den hverdag har jeg levet i de sidste 4 år, og nu kan det være nok. Efter 18 års skolegang føler jeg mig endelig mættet (selvom jeg stadig har 1 år tilbage), og derfor har jeg besluttet mig for at bruge lidt kvalitetstid på mig selv i efteråret, og det glæder jeg mig til. At gøre ting, jeg har lyst til og ikke bare ting, jeg bør have lyst til. Det bliver dejligt – en ny følelse.

De ‘kloge’ siger, at jorden går under i morgen, og jeg har slet ikke fået nået alle de ting, jeg gerne ville. Jeg har altid haft en meget lang liste med ting, jeg gerne ville nå. – Ikke nå inden et bestemt år, en bestemt alder, eller inden min tid på jorden var fordi. Bare nå. Listen er blevet væk blandt alle mine flytninger, for den blev skrevet i en tidsalder, hvor computere ikke eksisterede i et almindeligt dansk hjem. Men her er nogle af de ting, jeg stadig kan huske:

  1. Springe bungy jump (Det kan nås endnu, hvis ikke ryggen siger fra).
  2. Se Asien (Jeg valgte Afrika og Sydamerika i stedet for, men det kan stadig nås).
  3. Stå hvid brud (Det kan også nås endnu!).
  4. Få et mindre hoved og en større overlæbe (Helt siden børnehaven har jeg ment, jeg havde et stort hoved og en lille overlæbe – og dét mener jeg faktisk stadig, men nu har jeg lært at leve med det).

Så jeg satser på, at jorden ikke går under i morgen, og så skal jeg nok nå mine ønsker alligevel! Har du også barndomsønsker med i bagagen?


Skriv et svar

