Brostensbelagte gader og gamle huse


Bruxelles er fyldt med brostensbelagte gader og gamle huse. Jeg føler mig næsten hjemme her. Det er lidt som at være på sin pind i Den Gamle By. – Hvis man da lige ser bort fra de tusindvis af biler, der kører 170 km/t rundt om hjørnerne.

À propos brosten. Den her by er på ingen måde egnet til handicappede eller folk med gangbesvær. Jeg forstår slet ikke, hvordan de kan komme rundt. Der er huller i vejene og fortovene, og der, hvor der ikke er huller, er der brosten. Der mangler elevatorer og rulletrapper ned til metroerne og ja, jeg kunne blive ved. Men på magisk vis formår de alligevel at komme rundt. Og så lige en note til mig selv: stiletter er 100% no go! – Jeg lærte det på den hårde måde.

Når det så er sagt, så vil jeg tilføje, at brostensbelagte gader er super hyggelige at spadsere i, og jeg får virkelig udforsket byen på den måde. I mine løbesko. Et ømt syn, men det er behageligt, og den eneste måde, jeg vil overleve et halvt år her – især med jævnlige strejker så jeg er tvunget til at vandre på arbejde!

Skriv et svar

