De siger, at jeg er havnet det forkerte sted…


Fordi jeg ikke bryder mig om øl! Et eller andet sted har de vel ret, når den ene bar i byen har 2012 forskellige slags øl! Men jeg lærer. Gitte, min kollega og med-kollegianer, har gjort det til sin mission at lære mig både det der med øl, rødvin, danskvand og oliven, så vi kan sidde på vores skønne altaner til sommer og nippe rødvin og spise oliven! – Så det bliver en helt ny Vivi, I får hjem om et halvt år.

De sidste par dage har stået på seminar. Noget, vi praktikanter på Kulturinstituttet var blevet tilmeldt. Jeg forstår stadig ikke helt, hvad jeg fagligt fik ud af det – andet end at lære, hvad regionskontorerne laver hernede. Men der er en verden til forskel fra min kulturformidlende verden. Ikke desto mindre har jeg mødt mennesker til de her seminar-dage. Skønne mennesker, som jeg afsluttede fredag med at netværke med. – For netværk er ALT! 

Netværk tænker I. Ja, I skulle bare vide. Netværk betyder åbenbart øl. Så fredag eftermiddag og aften gik med at netværke, mens arbejdsmailen skreg efter min opmærksomhed. Det gør den i og for sig stadig i dag, men jeg har besluttet at ignorere den og tage kampen op på mandag i stedet for. Det er jo trods alt weekend.

Og ja – som bonusinfo: Jeg sidder i kosteskabet. Der er stadig ikke noget internet på kollegiet, så jeg er tilbage på min pude på gulvet i kosteskabet, helt henne ved muren, hvor der er koldt. Men også dér, hvor naboens internet trækker ind gennem de gamle, kolde klostermure!

Skriv et svar

