Når man lærer en by at kende…


Så sætter man pris på de små ting i hverdagen, og så kan man faktisk også bo stort set overalt – også i Bruxelles! Når man først er kommet ud over alle de hjemløs, der ligger på hvert gadehjørne. Alle de snuskede kroge. Al affald, der ligger smidt over alt. Al den kaotiske traffik og det hektiske hverdagsliv. Ja, så er Bruxelles faktisk en af de smukkeste byer, jeg har besøgt/boet i. Jeg er stadig forelsket i lyset hernede. – Når det altså ikke regner! Der stikker altid en flot gammel top af en bygning op i det fjerne, og det pryder landskabet noget så yndigt. Der er markeder over det hele, og man kan finde langt mere skrammel, end man kan forestille sig. Men man kan også finde mange flotte ting. Eksempelvis yndige stole og et helt stel. – No judgments, jeg kigger stadig kun! Menneskene hernede er enormt flinke og hjælpsomme, men de rejser sig ikke op for de ældre i trammen og metroen. Det er vist kun mig (og de andre danskere), der dyrker det princip. Kollegiet er super hyggeligt, og menneskene omkring mig er søde. Jeg kan ikke løbe fra, at jeg føler mig som blommen i et æg! – Og jeg vil egentlig heller ikke løbe fra det. Det har jeg det alt for godt til!

Skriv et svar

