På marked


Jeg ELSKER markeder og loppefund, og jeg har købt en masse hernede – alt fra cigaræsker til tallerkner og fade. Måske er det derfor, det er så godt som umuligt for mig at få alt mit skrammel med hjem

Jeu de Balle er et skrammel-marked, hvor du kan finde alt mellem himmel og jord. Der er pakker med nye knive, fingerbøl og billeder af andre folks børn.

Messinggryder en masse til det rustikke landkøkken

Udstyr til kemitimen. Så består man helt sikkert dét fag, hvis man går i gymnasiet!

Den ‘fineste’ brudekjole med sløjfer på!

Mit andet yndlingsmarked er af en helt anden kaliber, Midi. Her køber man frugt og grønt. Måske en ny shampo, et par boksershort eller plastiksko. Og hvis du er heldig kan du også finde ostebixen, der ligger gemt inde under broen sammen med olivenmanden og slagteren. Der er præget af nordafrikanske sælgere, der alle står og råber i munden på hinanden. Jeg kan gå rundt her i timer og betragte, købe, smage og nyde. Men én ting er sikkert: man skal IKKE have tømmermænd, når man bevæger sig herhen!!

En rolig bod med få folk – et sjældent syn. Stemningen og atmosfæren kan slet ikke fanges på et billede, tag selv derhen og se, udforsk, oplev og smag!

Et udpluk af sidste søndags høst, mmmm!

 

 

 

Skriv et svar

