Sardinien… længe efter


En hel uge på Sardinien har jeg lagt bag mig for snart længe siden allerede. En HEL uge. Alligevel sukker jeg efter mere. Jeg har været tilbage i Bruxelles et stykke tid, og her er er gråt og vådt. Vejret er trist. Udsigten til havet er skiftet ud med høje bygninger og byggeplads. Roen og havets brusen er skiftet ud med dyttende biler og bandende belgiere. Alligevel er jeg glad. Jo jo, vist savner jeg Sardinien. Men nu er jeg tilbage i Bruxelles. Vejret skal nok snart blive bedre – I dag var det faktisk virkelig lækkert.

Sardinien… En fortryllende ø. Strandene er himmelske, og vandet er krystalklart. En snorkletur bød på kig til store og små fisk i alle regnbuens farver. Tænk sig en frihed. Bare svømme dagen lang. I vand så smukt og klart. Jeg vil være en fisk! En cykeltur op og ned ad bakker som Randervej i Aarhus til nærliggende strande og nabobyen, der bød på danskere – igen. Der er danskere overalt på Sardinien. Jeg tror aldrig, jeg har set så mange samlet på én ø før – måske lige bortset fra Sjælland! 654 trappetrin op og ned til en drypstenshule blev besteget. Der var magisk dernede. Små, kringlede stier førte fra pyt til sø og tilbage igen. La Pelosa er en strand af en helt anden kaliber. Vandet er lavt og helt klart. Jeg troede ellers ikke, det kunne blive mere klart. Et must. Og derfra en afgang til Parco Nazionale dell’Assinara, hvor et nedlagt fængsel og albino-æsler er de dominerende elementer i øens skyline. Et mobile home på en campingplads i udkanten af Alghero dannede rammen for min uge i sydens sol, og det var fantastisk. En fryser med is og et køleskab med kolde drikke var noget af det bedste. Og solnedgangen og udsigten over havet fra terrassen. Sardinien, du vandt mit hjerte!

BilledeBillede

Skriv et svar

