195 dage senere…


I dag skal jeg hjem!!!

Jeg har sagt farvel til kioskdamen, kollegianerne, samarbejdspartnere, kolleger, venner, bekendte og byen. Jeg er endelig klar til at rejse hjem. Hjem til Danmark og København. Det er underligt at skrive København, men den by skal nok komme til at udgøre et fint hjem for mig, selvom det stadig er Aarhus, jeg inderst inde betragter som mit hjem! Det er heller ingen hemmelighed, at Bruxelles efterlader sig dybe fodspor i mit sind, men jeg er også nået til et punkt nu, hvor jeg glæder mig til at komme hjem – uanset om det er Aarhus, Sdr. Jylland eller København!

Bruxelles. Byen, jeg troede, jeg ville hade. Den er krøbet langt ind under huden på mig, og der forbliver den. Efterårsbesøg er planlagt, billetterne næsten købt. Jeg hverken kan eller vil undvære landet eller byen. Folk er venlige, behagelige – omend en tand for nærgående i ny og næ – og hjælpsomme. Egentlig afviger de vel ikke ret meget fra danskerne, og måske er det det, jeg er faldet for. I hvert fald har jeg følt mig hjemme de sidste 6 måneder hernede.

Jeg tænker tilbage på mine sabbatår efter gymnasiet. Jeg svor to ting dengang. 1. Jeg skal ALDRIG på universitetet. 2. Jeg skal ALDRIG bo i København. Og se nu bare løjer. En praktik og et speciale er det eneste, der mangler. Og nu er min folkeregisteradresse snart placeret i København. Hvem skulle have troet!? Ikke mig, det er sikkert og vist! Men livet tager altid twists and turns, man ikke kan forudse, og der kommer som regel gode ting ud af det!

Arbejdet har fyldt meget, det er ingen hemmelighed – her er dem, der har taget så store dele af min tid. Jeg kommer til at savne dem alle helt enormt meget!!

Den lille kontor-familie, Papa Klaus i bakspejlet, Martin foran, pigerne på bagsædet

Hele den pukkelryggede undtagen Helene! Martin, Vivi, Gitte, Mama Lone og Papa Klaus

De bedste samarbejdspartnere fra ambassaden. Papa Klaus, Vivi, Mama Lone, Gitte, skønne Lina og dejlige Lars

2 responses to “195 dage senere…

  1. Heeey… hvad med mig😦 ude af øje ude af sind.. smøøøft..

Skriv et svar

