På cykeltur i København


Er I klar over, hvor ondt man får i bagdelen, når man cykler rundt hele tiden? Jeg burde købe mig et par cykelshorts… Nu har jeg boet i København 4 dage, og jeg synes egentlig allerede, jeg er faldet rimeligt til. Jeg cykler rundt hele tiden, fordi jeg vil lære byen så godt som muligt at kende, inden jeg starter i den nye praktik. Jeg har mest være i Indre By og på Vesterbro. Men Frederiksberg er også blevet besøgt. Jeg håber stadig, jeg når en tur forbi Nørrebro i morgen og Østerbro på søndag. Men nu må vi se – jeg tager det hele en dag af gangen!

Jeg synes egentlig allerede, jeg har oplevet virkelig mange ting. Solen skinner, jeg har min cykel, og folk er søde. Her er et lille udpluk af de ting, jeg har nået indtil videre:

Jeg har været til Filmsludder med Christian Monggaard, Susanne Bierog Trine Dyrholm i Grand Teatret.

Jeg har leget turist ved Rundetårn.

Jeg har læst det nyeste Soundvenuei solen med en kold cola og et springvand ved min side.

Jeg har fundet et marked med yndigt porcelæn og keramik ved Vor Frue Kirkeplads.

Jeg har købt et par gule sko, fordi solen skinnede så fint, og fordi det er sommer! (Så må vi se, om jeg får dem brugt…)

Jeg har shoppet så meget, at mine poser gik i stykker midt i det hele.

Jeg har fundet et sted, hvor folk hopper i havnen/kanalen, selvom vandet er iskoldt!

Jeg har selv overvejet at hoppe i, men jeg nøjedes med at sidde med fødderne ude over kanten og kigge på de andre!

Jeg har fundet den fineste lille gade med hyggelige små gule huse, hvor der sidder ældre mennesker i baggården og nyder kaffe og kage. Her vil jeg bo, når jeg bliver gammel!

Jeg har slappet af i Frederiksberg Have med et gammelt Soundvenue, musik og tæppe – og naturligvis masser af solskin!

Jeg har holdt pauser på mine cykelture blot for at nyde udsigten og byen for en stund. Blandt andet her ved Søerne.

Jeg har været i lufthavnen og vinke farvel til Kia, der er rejst til Island i et helt år nu!

Jeg har formået at parkere min cykel ved Nørreport Station, selvom jeg troede, det var umuligt!

Sidst men absolut ikke mindst: Jeg har lavet en aftale med mig selv. Mindst én gang om dagen SKAL jeg tage trapperne enten op eller ned. – Jeg bor på 10.!

 

4 responses to “På cykeltur i København

  1. Michael Frederiksen

    Fine billeder. Det ser ud til, at du er faldet godt til i det københavnske.

  2. Ser så sønt ud🙂

Skriv et svar

