Vivis kulturelle liv i København!


Jeg troede, jeg skulle til København og være kulturel. NYDE alle de muligheder, der byder sig herovre. Og jeg skal så sandelig lige love for, at det er, hvad jeg skal/har gang i. Der er bare ét problem. Der er FOR mange ting at give sig til. Jeg kan slet ikke vælge, og hvis jeg skal med til alt det, jeg gerne vil, så  bliver jeg ofte nødt til at være to steder på én gang. – Og så ringer bankmanden formentlig også meget snart!!

Jeg har været i Odense til OFF, Odense International Film Festival, hvor jeg lagde øjne og ører til Jan Harlan. ALLE spurgte mig: “Hvem er det?” og fattede ikke rigtig, hvorfor jeg tog den lange vej til Odense for at opleve ham. Men hallo(!), han er Stanley Kubricks producer og en fantastisk gæv (halv)gammel gut. Han fortæller (når han altså kan høre publikums spørgsmål pga. sin døvhed) med lyst og leben, og han ligger inde med en viden om Kubrick som ingen anden. – Vil jeg vove at påstå.

Jeg blev også inviteret til Den Officielle Åbning af Copenhagen Art Festival, men jeg nåede aldrig forbi. Egengtlig fordi jeg ville kigge forbi til STRØM Festival, men det nåede jeg heller ikke, fordi der gik rosé og Bezzerwizzer i den hjemme. Men dét kan man jo heller ikke klage over.

Så kiggede Frank Jensen og Prinsesse Marie minsandten forbi på arbejdet, fordi der var Copenhagen Cooking-åbning. – Og jeg ville gerne have været med, men der var for meget at se til et par etager ovenover. Desværre!

Og nårh ja, så skulle jeg have været til debat med vores Kulturminister Uffe-manden, hvor der blev debatteret nye digitale muligheder for kunstnere i Danmark. Det kom jeg dog heller ikke til, fordi jeg i stedet kom til liveversionen af et webinar om sociale medier. Og det var ærlig talt ikke et dumt bytte – mine kilder sagde mig desuden, at debatten ikke have været super god, og webinaret var super spændende!

Men så jeg været til Leonard Cohen-koncert, som var helt fortryllende. Jeg troede ærlig talt, det ‘bare’ var en almindelig koncert, jeg skulle til. Men han underholdt os i 3,5 timer med en lille pause indlagt. Drop al det, der hedder vildt sceneshow, vanvittige lyskugler og hoppen og dansen. Når man kan synge, som han kan, så skal man ikke andet, og det gjorde han heller ikke. Jeg stod tryllebundet til græsset med øjnene låst fast på scenen i mere end 3 timer og bare nød!

Så se bare løjer. Anden uge i København var virkelig kulturel og fyldt med oplevelser. Jeg ELSKER at være her!!! – Og sikke en masse tekst jeg nu fik smidt i hovedet på jer. Ups!

Hvorfor går kongelige altid så hurtigt?

Skriv et svar

