København, en cykelby med fart på


Hvad er det med København og cykler? Jojo, cykelby nummer 1 jeg skal komme efter dig. Men det er den jo slet ikke mere. København er blevet overhalet indenom af Amsterdam. – Ligesom jeg bliver på daglig basis. Bare ikke af Amsterdam altså! Jeg kan simpelthen ikke følge med københavnerne. De cykler så hurtigt, at selv pensionisterne overhaler mig. Måske er jeg i dårlig form, måske kører jeg stadig i jysk tempo, hvis et sådant findes! Men… I dag blev jeg sågar overhalet af en løber(!!). Det gik altså op ad bakke, og han løb VIRKELIG hurtigt! Heldigvis tog jeg ham indenom, da det gik ned ad igen. Hah!

Det kan godt være, I cykler hurtigt, kære københavnere. Men I er ikke gode til det med hjelme. Det var noget andet i Aarhus. For et par uger siden holdt vi 9 i et kryds, og 7 af os havde hjelm på. Det var vanvittigt – og min hjemve til Aarhus forsvandt en lille smule. Ind i mellem savner jeg Aarhus. Men jeg er alt for glad for København og alle dens muligheder. Jeg får så mange fantastiske chancer og muligheder her, og jeg griber så mange af dem, som jeg overhovedet har tid til! – Fordi jeg kan, og fordi det er fedt!

2 responses to “København, en cykelby med fart på

  1. Hej Vivi. Du har ret…Københavnere suser afsted på cyklerne. Jeg er selv blevet ramt at syndromet, og har taget mig selv i at piske afsted på cyklen og overhale alle…-uden at have spor travlt. Ret stenet.

    Men godt set;).

    Jeg har dårlig samvittighed over, at jeg ikke har fået svaret dig tilbage på beskeden omring lampen. Jeg var på arbejde da du skrev, der var travlt og så kom jeg fra det.
    Summasumarum. Næste gang jeg nærmer mig vesterbro tager jeg lampen med på Christiania-cyklen, eller næste gang du kommer i nærheden af vores habitat er du velkommen til at svinge forbi og hente den. Den er nok lidt tung at baksere hjem på cykel, men jeg tror sagtens man kan håndtere både den og en cykel i s-toget. (vi bor 5min fra østerport.).

    Kærlighed fra den uansvarlige cyklist, der til enhver tid tager den op over fortorvet;). alias Trine

    • Hej søde Trine,

      Åh, kom helt fra at svare dig igen. Ja, I har travlt, I kære Københavnere!😉 Jeg vænner mig stille og roligt til det, men jeg bliver næppe lige så rebelsk selv! – Siger jeg nu!

      Det er helt fint med lampen. Jeg kommer gerne på bustur til jeres hood, hvis det kan lykkes os at finde en dag, hvor vi begge har tid! – Det er jo tydeligvis ikke helt let! Men lad os snart ses. Det ville være hyggeligt.

      Klem herfra

Skriv et svar

