1 år – mange oplevelser


For præcis 1 år siden i dag kom jeg hjem fra Japan. Jeg landede kl. 16:05, og min bagage var fyldt med oplevelser, tanker, indtryk og meninger. Nu sidder jeg i København og ser tilbage på det år, der er gået, og det har jo været helt vanvittigt med rejser, koncerter og oplevelser. Julie Maria, Tina Dickow, Luxembourg, Thomas Dybdahl, Sinne Eeg, Marokko, Paris, Vincent Van Go Go, Yann Tiersen, Amsterdam,  Charlotte Gainsbourg, Sardinien, Bruxelles, store dele af Belgien, Of Monsters And Men, og mange flere steder og maaange flere koncerter. – Og så er jeg jo flyttet til København.

Men jeg indrømmer blankt, at Bruxelles klart er det, jeg savner mest, så derfor jeg har købt flybilletter til en weekend dernede. En juleweekend med hygge, savnede mennesker, vafler og hygge. Det bliver så dejligt. I går fandt jeg også lidt uld frem, som jeg købte dernede. Det er jo efterår, og når man længes efter noget, er det godt med minder!

I fredags var der Kulturnat her i København, og selvom jeg var på arbejde, var det alligevel en dejlig aften – og København var meget smuk. Men en lille smule kold!

Og i lørdags var jeg  til Programlaunch på CPH:DOX med Line. Vi så film, lyttede til Christian Hjelm, som spillede og drak en drink i syltetøjsglas til Djuna Barnes, der vendte plader – ligesom hun gjorde i Bruxelles!🙂
Her mødte jeg forresten også Danmarks bedste musikblogger (og jeg blev næsten helt star-struck) – lige pludselig midt på toilettet sådan helt tilfældigt! Hendes musiksmag passer perfekt til min, og hvis nu du ikke kender TambourineSam, skulle du lægge vejen forbi hendes fantastisk fine blog!

Jeg oplever så mange dejlige ting hver uge, men derfor længes jeg stadig ud i verden. Og derfor har jeg også købt flybilletter til Island, så jeg kan komme op og besøge Kia! Jeg glæder mig til at opleve Reykjavik med sne og kulde og julepynt!

Og så har jeg selvfølgelig også købt togbilletter til Aarhus. Det er ikke jul, hvis jeg ikke kommer i Den Gamle By. Tænk sig, at man kan savne en arbejdsplads så meget, som jeg savner DGB. Men det var jo heller ikke bare et arbejde. Det var venner, familie og de bedste tider, når man var der! Så det bliver et hit at vende tilbage på besøg – og naturligvis i en juleweekend! Ja ja, indrømmet – jeg elsker (og glæder mig til) julen!

Skriv et svar

